Gå till innehållet

Guldägg i PR till Berghs School of Communication

Allmänt

Berghs School of Communication knep årets Guldägg i kategorin PR med ”Don’t tell Ashton”.

– Sjukt roligt! 2 silver och 1 guld ikväll. Vår kampanj engagerade människor över hela världen på ett enkelt sätt. Vi hade mer eller mindre ingen budget och ändå lyckades den så bra, säger Olle Isaksson, Berghs School of Communication .

[youtube width=”390″ height=”318″]http://www.youtube.com/watch?v=C2a6NI9Rua0[/youtube]

Motivering:
Årets vinnare stack ut och träffade juryn som ett knytnävslag i ansiktet. Ett lysande exempel på hur man gör det mesta möjliga av det minsta möjliga och hur en kampanj inte bara kan skapa samtal utan även drivas av dem. Juryn sätter sig snällt i skolbänken, räcker upp handen och svarar.

Guldägg 2011 kategori PR:

Byrå: Berghs School of Communication Bidragsnamn: Don’t tell Ashton Uppdragsgivare: Berghs School of Communication Produktionsledare: Lina Appelgren IC, Kreatör: Maja Folgerö, Olle Isaksson, Jonas Åhlen, Dinny Zerge, Felippe Mont IC, Strateg: Johan Gerdin, Victoria Nyberg PR: Maria Sandberg, Sara Eriksson Kodning: Mikael Holm Uppdragsgivare ansvarig: Åsa Marklund

 

Senaste från Branschkoll