Grafokett expanderar med nytt lager – uppgraderar och nylanserar Cloudlabel
Grafokett, med bas i Ängelholm, växlar upp med dubblerat lager. Webbtjänsten Grafokett Online heter nu Cloudlabel.

Grafokett utvecklar och levererar koncept för produktmärkning och sedan 2016 erbjuder man dessutom en mjukvara för märkning, i första hand till kunder inom tillverkningsindustrin.
Med Cloudlabel kan man designa, hantera och printa etiketter. Tjänsten har stöd för 3.000 skrivarmodeller.
Nytt lager
Nu har Grafokett flyttat in i ny lagerlokal i Norrtälje och har med det mer än fördubblat sin kapacitet.
– Vi har mer än fördubblat vår kapacitet med cirka 340 kvm golvyta och pallkapacitet på cirka 380 pallplatser. Det innebär att vi kan lagra fler artiklar och är redo att agera snabbt och effektivt. Vi har nu bättre kontroll över vår egen process i allt från orderhantering och packning till transport. Vi kan lösa våra egna problem snabbare och fatta våra egna beslut, säger Daniel Nehl, vd på Grafokett.
Man erbjuder idag allt inom etiketter från mjukvara till skrivare och färgband, för kunder inom tillverkningsindustrin i många olika branscher.
Grafokett Online blir Cloudlabel
Att Grafokett Online nu har blivit Cloudlabel är för att förtydliga erbjudandet och förstärka åtagandet att driva digital transformation och tillväxt på marknaden, skriver företaget.
”Övergången från analogt till digitalt fortsätter där digital etikettproduktion har blivit det normala. Digitalt tryck av etiketter beräknas nå nästan tjugo miljarder USD före 2032. Exempelvis gör e-handeln och tillverkningsindustrin det nödvändigt att använda fler förpackningar för att skydda artiklar under transport. Även om många förpackningar inte är tryckta, kräver många en etikett”, skriver Grafokett i ett meddelande.
– Vi hjälper företag att ställa om och uppnå digital transformation med ett modernt system för etiketthantering. Med hjälp av Cloudlabel kan företag digitalisera snabbt och enkelt och även designa, hantera och skriva ut etiketter var som helst i världen med molnlagring, säger Olof Hultberg som är CFO på Grafokett.
Läs också: Slopar etiketten på vinflaskan