Grafkom gör tv av nätverksträff – i samarbete med Inkish

Nätverket Grafkom har inlett ett samarbete med danska Inkish – en global tv-plattform för den grafiska branschen.En del av samarbetet innebär att Inkish kommer till Grafkom I/O den 17 mars i Stockholm och bevakar eventet och sprider kunskap från deltagarna via inkish.tv.
– Jag var med på Grafkom I/O i Malmö i november. Det Grafkom gör är unikt och vi ser att det finns oerhört mycket kunskap som den grafiska branschen över hela världen borde få ta del av, säger Morten Bech Reitoft som grundade Inkish.tv för bara ett år sedan.
Bland de företag som delar med sig av kunskap på scen den 17 mars finns IBM, Elanders, Bisnode, Adobe, Friends & Insights och många fler. Stort fokus läggs på att hitta nya affärsmöjligheter och partners genom utbyte av kunskap. Man räknar med 150 deltagare från hela den grafiska branschen – och det går att se vilka som redan anmält sig på grafkom.se/io.
– Vi har länge letat efter ett sätt att dokumentera all den kunskap som sprids på våra event och med Inkish har vi hittat den perfekta lösningen eftersom de är duktiga på att hitta kärnan i varje historia och göra tv av det, säger Ulf Sunnberg som är ordförande i Grafkom.
Inkish.tv har som en del av samarbetet gjort en ”trailer” för Grafkoms nästa träff som precis har publicerats. Den ser du nedan eller på Youtube.
Transparens: Ola Karlsson som driver Branschkoll.se sitter i Grafkoms styrelse och är med och arrangerar Grafkoms event.