Gå till innehållet

Focusneo vinner två kategorier i tävlingen årets skylt

Puls

Årets skylt blev fasadskylten på hotell Downtown Camper by Scandic i Stockholm. Skylten är designad av Problem Bob i samarbete med Focusneo.

Svenska Skyltpriset som delar ut priset årets skylt är ett nytt intiativ av branschorganisationen Ljusreklamförbundet. Priser delas ut i tre kategorier: Årets Skylt, Årets Renovering och Årets Koncept. Juryn består främst av arkitekter runt om i Sverige.

Motiveringen för årets skylt löd så här:
Skylten visar prov på en vacker, tekniskt väl utförd och en så välintegrerad anpassning till arkitekturen att hela fasaden engageras i uttrycket. En ljusmässigt lågmäld skylt som väcker intresse och uppmärksamhet genom ett designmässigt grepp som är innovativt, hållbart och elegant.

Vann också årets renovering

Focusneo vann även kategorin Årets Renovering för projektet Sibyllans Kaffe och Tehandel på Östermalm i Stockholm. Som var en renovering av en av Stockholms äldsta neonreklamskyltar.

– Vi är naturligtvis mycket glada över att kamma hem två av tre priser i Svenska Skyltpriset. Det är ett värdefullt bevis på att arbetet vi gör håller allra högsta kvalitet. All heder åt vår fantastiska personal som återigen bevisar sin spetskompetens inom skyltteknik, design och arkitektur, säger Magnus Näslund, VD Focusneo och ordförande i Ljusreklamförbundet, i ett pressmeddelande.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll