Gå till innehållet

Expohouse storsatsar på butikskoncept

Puls

Lanner_20120402_CF014777_Master

Mäss- och eventproducenten Expohouse, med kontor och produktion i Rosersberg strax norr om Stockholm inleder en storsatsning på butikskoncept.

– Vi ska under 2016, på allvar, positionera oss som en komplett partner för butiksetablering och erbjuda marknaden hela flödet. Från projektering, utveckling och konstruktion till produktion, etablering och service, säger Jonas Liljebäck, vd och partner i ett pressmeddelande.

lanner_20120402_CF014816_Master

Som ett led i satsningen medverkar Expohouse den 13 och 14 april på retailmässan Shop Nordic – en helt ny mötesplats med fokus på inredning, design och koncept för butik. Målet är dels att öka kännedomen om bolaget generellt i segmentet, men även att positionera Expohouse som en Stockholmsbaserad partner för butiksetablering med egen produktion.

Expohouse har växt de senaste åren och breddat sin verksamhet till att idag innefatta två affärsområden – Expo och Interior.

Expohouse har lager och produktion i Rosersberg norr om Stockholm. (Bild: Expohouse)

– I vår roll som produktionspartner jobbar vi ofta tätt ihop med våra kunders byråer och har genom åren byggt upp ett omfattande nätverk i branschen. Just butikskoncept och etablering känns som ett naturlig område att satsa på då vi de senaste åren genomfört ett antal framgångsrika projekt inom just detta, både som partner och helhetsleverantör. Exempelvis utrullningen av 3Butikernas nya koncept, Dustin Concept Store på Sveavägen, Samsung Experience Stores med mera, säger Jonas Liljebäck.

Expohouse kunder finns inom branscher som hemelektronik, dagligvaruhandeln och bilindustrin. En stor del av kundbasen utgörs också av byråer.

– Tack vare den inhouse-produktion vi har i Stockholm samt vår gedigna kompetens inom material och konstruktion kan vi styra och ha total kontroll över tillverkningskedjan. Med vårt läge i Stockholm är det dessutom lätt för många av våra kunder att träffa oss för att diskutera projekt, utvärdera prototyper och testmiljöer uppbyggda på kontoret, avslutar Jonas.

expohuset1

Expohouse har 55 anställda som utgår från Rosersberg strax utanför Stockholm med norden som huvudmarknad. Omsättningen uppgick till drygt 95 miljoner kronor det senaste året.

(Bilder: Expohouse)

 

Läs mer

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll