Epson släpper budgetskrivare för kampanj- och profilprodukter
Epson har lanserat sin första A4-färgsublimeringsskrivare, SureColor SC-F100. man vänder sig till små och nystartade företag som vill utöka sitt produktutbud av kampanjartiklar, profilprodukter och give-aways.
Man skriver i ett meddelande att den ”passar perfekt för att producera kampanj- och personifierade produkter som muggar, nyckelbrickor, mobilskal och andra reklamartiklar. Den tillgodoser även mindre textiltillverkares behov när de vill producera personifierade produkter som kepsar, tygpåsar, förkläden, halsband och kuddar.”
Man lyfter också fram att den kräver ”obefintliga
– Efter SC-F500 som lanserades 2019 är SC-F100 ett utmärkt nytt tillskott till Epsons färgsublimeringssortiment. Den kommer att ge fler företag möjlighet att expandera till den alltmer populära marknaden för kampanjartiklar och profilprodukter. Användaren behöver inte vara expert för att använda skrivaren – utskriftsjobb kan skickas via Wi-Fi med hjälp av Epsons särskilt avsedda drivrutin. Eftersom den nya Epson Cloud Solution PORT-plattformen också är aktiverad kan användaren hålla ett öga på utskriftsjobbens kostnader och spåra användningen över tid, kommenterar Richard Garp på Epson Sverige.