EMAB utnämner Printley/Brand Factory till årets leverantör
Pressmeddelande från Brand Factory 2012-11-05
EMAB – en sammanslutning av fria handlare på bensinstationer – utnämner varje år en vinnare bland alla sina leverantörer. Till Årets leverantör 2012 har nu tryckeriföretaget Printley (som sedan 15 oktober går under varumärket Brand Factory) utsetts, mycket tack vare att samarbetet kring reklam och kampanjer fördjupats ordentligt under året.
”Vi är mycket stolta över utmärkelsen”, säger Tomas Jäverling som är kundansvarig på Printley (som sedan 15 oktober går under varumärket Brand Factory). ”EMAB har en namnkunnig flora av leverantörer, och att vi utnämnts till Årets leverantör bland alla dem är ett bevis på att vårt säljfrämjande arbete värderas högt”.
EMAB har anlitat Printley i flera år till deras kampanjer, cirka 13 om året. Från början levererade Printley främst produktion av butikskommunikation, men på senare tid har de alltmer börjat fungera som en reklambyrå. Arbetet har innefattat allt från konceptutveckling och grafisk profil för butiksexponeringen, kampanjer och engångsmaterial till produktion av material.
”Vi har gått från att vara tryckpartner till marknadspartner” förklarar Tomas Jäverling.
EMAB’s motivering till utnämningen lyder: ”Med förmåga att alltid tänka utanför ’boxen’ och modet att bryta invanda mönster. Att med stor erfarenhet och med konsumenten i fokus se vad som behövs för att lyfta EMAB’s butiker. Årets vinnare har på så sätt bidragit till vår positiva utveckling. Våga vinn är ett signum för årets leverantör!”