Eldorado ska stärka varumärket genom klädkollektion

(Bild: Pressbild)
Eldorado har en unik position med extremt hög igenkänningsfaktor – att ta fram en klädkollektion blir således ett kul sätt att prata om varumärket i nya sammanhang menar skaparen av kampanjen.
Eldorado har sedan 1969 varit ett av de mest framstående lågprisvarumärkena inom svenskt livsmedel och nästan alla har någon relation till varumärket. Nu tar de fram stiliserade tryck med några av sina egna produkter till en klädkollektion som tar avstamp i streetwear-trenden. Bland motiven finns: tomater i tomatjuice, choco flakes, makrillfiléer i tomatsås och ananas i skivor.
– Vi på Eldorado har alltid haft ett litet extra gott öga för unga, vare sig det är studenter eller de som lyckats få sitt första jobb. Därför känns det extra kul att kunna haka på streetwear-trenden som i sin grund till stor del byggts av just unga människor, säger Emma Töpel Hanson, Projektledare på Eldorado, Axfood, skriver Resumé.
Kollektionen kommer initialt dyka upp på festivalen Way Out West för att sedan komma till fler platser och kanaler under hösten. Bakom kampanjen står PR-fenomenet Daniel Redgert som startade upp sin egen byrå, Redgert Comms, i slutet av 2017.