Elanders Fälth & Hässler skapar ny mötesplats på Bokmässan
I ett brett samarbete mellan flera olika aktörer skapas i år en ny kreativ mötesplats på Bokmässan. Molnet blir en idéverkstad där spännande samtal, föreläsningar och workshops ska inspirera till nya visioner och koncept i det ständigt föränderliga medielandskapet skriver Svenska Mässan i ett pressmeddelande.
För att inspirera till nytänkande skapas i år Molnet – ett forum på Bokmässan, 500 kvm stort. Molnet tar avstamp framförallt i den grafiska industrin och vänder sig till alla aktörer som är i behov av förnyelse, och som vill hitta nya samarbeten för att kunna växa och utvecklas. Intressanta och initierade samtal, föreläsningar, workshops, läshörnor, utställningar och café kommer att fungera som bränsle i denna kreativa process. Föreläsningarna är öppna för alla mässbesökare.
– Vi vill skapa ett kunskaps- och idéforum för Bokmässans aktörer och besökare och ser detta som en viktig långsiktig satsning, säger Anders Ekberg på Elanders Fälth & Hässler, en av flera samarbetspartner kring Molnet.
Molnet är ett samarbete mellan bl a Bokmässan, Elanders Fälth & Hässler och Designboost.