Ejendals vann pris för bästa print-kampanj
Återförsäljare i byggbranschen gjorde om butiker till valstugor – försäljningen ökade med 16 procent.

Ejendals som bland annat säljer skor och handskar till byggbranschen vann i förra veckan pris i tävlingen Inhouse för bästa kampanj i kategorin Print.
Inhousetävlingen skriver på sin Linkedin-sida att Ejendals kampanj ”Vi hjälper dig att välja rätt” var en ”valkampanj” som skapades för att hjälpa professionella att välja rätt skyddshandskar, där återförsäljare i byggbranschen fick möjligheten att göra om sin butik till en valstuga. Det tryckta materialet omfattade bland annat valaffischer till butiksställ och framför allt den unika valsnurran!
”Det roliga och annorlunda säljmaterialet var mycket uppskattat av såväl butikssäljare som kunder och kännedomen om varumärkena i kampanjen ökade dessutom.”
Tävlingen Inhouse drivs av Arkitektkopia med syftet att lyfta reklam som är producerad ”inhouse” på företag.