
På Drupa kommer Gelato dema det nya arbetsflödet Gelato Connect
Gelato har 140 tryckerier i 32 länder som redan använder mjukvaran för alla ordrar i Gelatos plattform. Lanseringen innebär att tryckerier nu kan använda mjukvaran för jobb som inte är kopplade till Gelato.
PODD: Vill du lyssna på en längre podd där Gelatos grundare Henrik Müller-Hansen berättar om bakgrunden till lanseringen och vad Gelato Connect är för något så finns den här.
Gelato Connect består inledningsvis av tre delar:
- Inköp – Här får tryckerier ta del av Gelatos inköpsavtal kring förbrukningsmaterial och produkter. Här finns inledningsvis leverantörer av olika profilprodukter som kläder, muggar med mera från leverantörer som Neutral och Stanley Stella. (video)
- Arbetsflöde – Här ska man kunna hantera hela sin produktion över samtliga maskiner från pre-press till färdig produkt. (video)
- Logistik – Ta del av Gelatos omfattande avtal inom logistik med runt 60 fraktleverantörer. Gelato ser till att alla kopplingar till de olika leverantörernas plattformar fungerar och man hanterar också etiketter och adressverifieringar. (video)
En av de första kunderna är brittiska ESP Colour. I Filmerna som presenterar lösningen finns intervjuer med personer från svenska Exakta och norska Los Digital.
Enligt en studie gjord av McKinsey så kan lönsamheten för ett tryckeri som använder mjukvaran öka med 3-7 procentenheter.
Man planerat för en fullskalig lansering under Drupa. Läs mer om den nya tjänsten på www.gelato.com/gelato-connect.