Gå till innehållet

De vinner upphandling av produktmedia till Försvarsmakten – värde 20 miljoner

Puls

I vintras gick Försvarsmakten ut med en upphandling som avser leverans av profilprodukter. Upphandlingens maxvärde uppskattas till 20 miljoner kronor och i dagarna stod det klart vem som vunnit. 

Det var en jämn kamp mellan Stapels, NeH och Roupéz. Stapels åkte ut i första omgången då de inte lämnat in alla varuprover, det saknades en badhandduk och ett certifikat till ett paraply. Då stod det mellan NeH och Roupéz, där Roupéz kom ut som segrare.

I slutändan var det en termosmugg som avgjorde, termosmuggen som NeH hade använt i sitt anbud läckte kraftigt och vätskan som den omslöt tappade snabbt värme, från 100 grader till 50 grader på två timmar. Därtill så levde termosmuggen inte upp till det krav Försvarsmakten ställt på att kärlet ska rymma vätska till en volym av 35-40 centiliter, termosmuggen från NeH rymde endast 30 centiliter.

Ramavtalet gäller i två år och kan förlängas med upp till två år.

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll