De köper Brandfactory – kommer tillbaka till grafisk bransch


Här är Brandfactorys nya ägare. (Bilder från lazarus.se)
Investmentbolaget Lazarus Equity Partners förvärvar Brandfactory som nyligen gick in i en företagsrekonstruktion med flera av bolagen i koncernen.
Lazarus säger sig vara ”ett investeringsbolag specialiserat på att vända utvecklingen för bolag i utsatta situationer”, och äger sedan i somras lokaltidningen Mitti Stockholm. (Bolagets namn har en referens till Bibeln där Lazarus väcktes av Jesus från döden!)
– Brandfactory är marknadsledare i många spännande segment, med stora och lojala kunder. Vi tror att vårt förvärv av bolaget är en viktig del i den nystart som nu behövs. Vi ser synnerligen goda möjligheter att stärka bolagets position framöver och vi hoppas att vi som nya ägare kan tillföra den handlingskraft som krävs, säger Claes Jonson, partner i Lazarus Equity Partners AB.
Teamet bakom Lazarus har starka kopplingar till både media- och tryckeri-branschen. Yann Blandy var koncernchef för Intellecta under tiden då det som blev Ineko såldes till Accent Equity. Martin Alsander och Claes Jonson jobbade båda för Stampen med den stora rekonstruktionen för några år sedan.