Com Hem digitaliserar marknadsföringsprocessen med investering i MRM-verktyg
TV- och teleföretaget Com Hem har valt Brandmasters MRM-system för att digitalisera varumärket och marknadsföringsprocessen.
Brandmasters MRM-system är en webbaserad marknadsföringslösning som låter företag styra sina varumärken och marknadsföringsprocesser.
Com Hem har fler än 1000 anställda, samt återförsäljare och partners. För att säkerställa att Com Hem uppfattas likadant på alla nivåer kommer nu marknadsföringsmaterial, riktlinjer, meddelanden och strategi att samlas på en plats, skriver Brandmaster i ett meddelande.
– Brandmaster MRM kommer att bli navet för all vår kommunikation och marknadsföring framöver – både internt och externt. Marknadsföringsmaterial ska inte förvaras någon annanstans! Allt ska förvaras och organisera i Brandmaster MRM och sedan delas med partners och återförsäljare, eller internt. Det ska vara lätt att hitta rätt material, vid rätt tillfälle, och distribuera det till rätt person, säger Lena Carlberg, varumärkesansvarig i Com Hem-gruppen.
Hela Com Hem-gruppen, inklusive Boxer, kommer att få sitt eget dam-system (digital asset management) och varumärkescenter.
– Genom att implementera Brandmaster visar vi anställda, partners och kunder att vi använder den senaste tekniker, inte bara i det vi erbjuder, utan också för att styra vårt varumärke och vår marknadsföring säger Lena Carlberg, varumärkesansvarig i Com Hem-gruppen.