Chans till 100 watt: Hylte Tryck satsade på nytt varumärke – ”har gett god avkastning”

Hylte Tryck är tillsammans med sin byrå Yellon nominerad i 100-wattarens kategori Strategisk Design. Den 25 november utses vinnaren på Rival i Stockholm.
Med målet att positionera Hylte Tryck som ”bäst på offset” och ”ett tryggt val” på en hårt konkurrensutsatt marknad tog man hjälp av brand experience-byrån Yellon och nu är man alltså nominerad för arbetet i 100-wattaren
100-wattaren belönar marknadsföringsinsatser som inte bara är kreativa utan som också har haft bevisad effekt. Ett knappt år efter lanseringen av varumärket Tryggeriet kunde man konstatera att satsningen ”gett god avkastning och varit strategiskt rätt”, enligt en kommentar från Hylte Tryck.
– Nomineringen i 100-wattaren är ytterligare bevis på att det lönar sig även för mindre företag i landsorten att satsa på kommunikation. Resultatet tryggar ju till syvende och sist arbetstillfällen, säger Lars Svensson, platschef på Hylte Tryck.
Övriga nominerade i kategorin är Orio (Happy F&B), AMF Fastigheter (BAS) och Stora Enso (River/Bea Szenfeld).