Gå till innehållet

CA Andersson samlar allt under samma varumärke

Puls

CA Anderssons vd och delägare Olle Sterner med försäljningschef Jonas Petersson vid den nya logotypen.

CA Andersson samlar nu de senaste årens alla förvärv under samma varumärke och byter samtidigt ut den snart 150-åriga logotypen mot en ny. Från och med nu marknadsför man sig under begreppet ”Premium Print & Media Partner”.

– Det finns en klar koppling mellan vår första skylt från 1869 och vår nya. Vi är oerhört stolta och måna över vår historia och kvalitetstradition, oavsett vilket mediaområde det handlar om. Premium Print & Media Partner, det är så vi ska lansera oss framöver, säger vd och delägare Olle Sterner i ett meddelande.

Man har sedan millennieskiftet gjort ett tiotal företagsförvärv och är idag 110 medarbetare i södra och västra Sverige.

Gamla och nya logotypen för det nu samlade CA Andersson.

Västkusten är ett av Malmöföretagets nya fokusområden och där finns företagets produktions- och webbyrå som fram till årsskiftet agerat under varumärket Dpn. Det samlas nu under familjevarumärket CA Andersson och samma sak sker i Ystad och Simrishamn där man genom förvärv är etablerade sedan några år tillbaka.

– Förutom att vi idag ligger långt framme inom crossmedia där tryck, webb och mobila plattformar kombineras, så har vi haft en betydande tillväxt inom storformats- och textiltryck. Bland annat trycker vi varje MFF-spelares matchtröja. Och det är vi som printar den 80 kvadratmeter stora fasadvepan på Malmö Opera, säger försäljningschef Jonas Petersson.

Samtidigt har man en ny sajt på den nya domänen caandersson.com.

Läs också: CA Andersson med nyförpackat erbjudande

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll