
Under år 2020 har Visit Sweden genomfört bolagets största byråupphandling någonsin. OTW är den sista ”pusselbiten” som nu är på plats.
Övriga nya byråpartners är Forsman & Bodenfors, Åkestam Holst, INGO, Mindshare och AQKA. Processen med att staka ut den nya riktningen för Sverige som resmål är redo att påbörjas, skriver OTW i ett meddelande.
”Det är oerhört glädjande att vi nu slutit ramavtal med några av Sveriges absolut vassaste byråer inom sina respektive specialistområden”.
– Nu drar vi igång vårt viktiga utvecklingsarbete med målet att stödja återhämtningen för svensk besöksnäring så mycket vi bara kan både internationellt och i Sverige, fortsätter Susanne.
”Det känns fantastiskt att vi har fortsatt förtroende att få jobba med ett av Sveriges mest spännande varumärken. Vi ser fram emot att tillsammans med Visit Sweden och övriga partners få vara en del av att marknadsföra Sverige som ett progressivt, hållbart och, framförallt, vackert land. Och det i en tid då det kanske behövs mer än någonsin”.
Visit Swedens nya byråpartners:
- Content & Produktionsbyrå: OTW
- Digital byrå: AKQA
- Mediebyrå: Mindshare
- Strategisk Kommunikationsbyrå: Forsman & Bodenfors som preferred partner, med Åkestam Holst som kompletterande byrå 1 och INGO som kompletterande byrå 2.