
Första veckan i mars slutar telefonen att ringa hos Olsson & Co, man går från att trenda omsättningsrekord till att under en period tappa 90 procent av försäljningen. Covid19-pandemin har skapat en situation i svenskt näringsliv som saknar motstycke i modern tid. I det här avsnittet av Branschkollpodden berättar Olsson & Co’s vd Tomas Olsson om hur företaget navigerat det här snåriga halvåret.
Vill du lyssna på Spotify finns länken här.
Olsson & Co är en Göteborgsbaserad återförsäljare av produktmedia, trycksaker, profil- och arbetskläder samt mässmaterial. Mer om Olssons & Co’s verksamhet kan du läsa i det här reportaget: Så höjer Olsson & Co värdet på produktmedia och trycksaker.
I det här avsnittet pratar Branschkoll med bolagets vd Tomas Olsson, om hur Corona påverkat företaget, hur han drivit bolaget framåt i dessa kristider. Och om The Brand Truck, ett rullande kontor som varit planerat länge men vars lansering fick skjutas upp.
Vi snuddar också vid hur Corona påverkat mänskligheten och hur vissa värderingar förstärkts, har Corona möjligen skapat en lite snällare värld? Missa inte det här!

I åtta avsnitt framöver kommer Sofie Källström på WDP berätta mer om trender i branschen. Lyssna på podden eller besök www.wedopromotion.se för att lära dig mer.
Stor tack till Elin Hall som klippt podden som det proffs hon är! Och till den fantastiskt duktiga Västerås-baserade musikern Mattias Cronert som låtit oss låna en av hans låtar, för mer musik från Mattias, kolla in hans Spotify.