Gå till innehållet

Brandmaster bygger bro till Adobe

Puls

Brandmaster fortsätter att utöka sin portfolio. Denna gång genom en brygga mellan verktyg i Adobes programutbud såsom Indesign, Photoshop, Illustrator, Premier samt Incopy och Brandmasters ”digital asset management”-plattform.

All media som lagras i Brandmasters mediabank blir nu enkelt tillgängligt i Adobes program.

– Vi arbetar kontinuerligt med att enklare arbetsprocesser för våra kunder. Vårt övergripande mål är att se till att marknadsförare globalt kan arbeta så effektivt som möjligt med sin varumärkeshantering. Den här integrationen möjliggör en strömlinjeformad marknads- och brandingprocess, och passar in med vårt resterande erbjudande, säger Karl Fredrik Lund CEO på Brandmaster.

Bättre samarbete mellan in-house, byråer och designers

I ett meddelande skriver man att integrationen mellan Brandmasters DAM-applikation (mediabank) och Adobe Creative Cloud, gör det möjligt för marknadsavdelningen, byråer och grafiska designers att snabbt och enkelt komma åt relevant digitalt material direkt i verktyget de arbetar med, till exempel Adobe Illustrator, utan att behöva lämna programmet. Det underlättar för samarbeten över gränser och mellan hemmakontor. Skapa kampanjer enklare samtidigt som det lättare går att säkerställa att varumärkesidentiteten bibehålls över samtliga kanaler.

550.000 Brandmaster-användare i över 110 länder kan nu dra nytta av detta nya tillägget.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll