Bonniers Styleby är Sveriges bästa nya tidskrift
Tidningen Resumé delar ut priset och vinnaren utses av en namnkunnig jury. I år blev det Bonnier Tidskrifters Styleby som vann priset för Sveriges bästa nya tidning.
– Magasinets höga modegrad, spännande idéer, roliga infall och höga kvalitet har hittat fram till läsarna och annonsörerna säger chefredaktör Jonna Bergh i en kommentar
Juryn bestod av Maria Westman (redaktionschef Appelberg), Frida Åberg(printchef Carat), Henrik Frenkel (tidningsentreprenör), Olle Lidbom(mediekonsult) och Claes de Faire (chefredaktör Resumé).
Fakta om Styleby:
- Modemagasinet STYLEBY lanserades i mars 2011 och utkom med sex nummer premiäråret 2011.
- Under 2012 har STYLEBY ökat utgivningstakten och kommer att utkomma med totalt åtta nummer.
- Anmärkningsvärdt är att lanseringen av STYLEBY skett helt utan traditionella kampanjer – i stället satsade STYLEBY på att nå läsarna genom magasinets modechef Elin Klings egna kanaler.
- Redan fem månader innan magasinet fanns bokade tusentals läsare en prenumeration.
- Årsbudget på annonsförsäljningen överträffades redan med STYLEBYs tredje nummer.
- STYLEBYs offciella TS-upplaga (Tidnings Statistik) för 2011 är 29 400 ex.