Gå till innehållet

Bonniers Styleby är Sveriges bästa nya tidskrift

Puls

Tidningen Resumé delar ut priset och vinnaren utses av en namnkunnig jury. I år blev det Bonnier Tidskrifters Styleby som vann priset för Sveriges bästa nya tidning.

– Magasinets höga modegrad, spännande idéer, roliga infall och höga kvalitet har hittat fram till läsarna och annonsörerna säger chefredaktör Jonna Bergh i en kommentar

Juryn bestod av Maria Westman (redaktionschef Appelberg), Frida Åberg(printchef Carat), Henrik Frenkel (tidningsentreprenör), Olle Lidbom(mediekonsult) och Claes de Faire (chefredaktör Resumé).

Fakta om Styleby:

  • Modemagasinet STYLEBY lanserades i mars 2011 och utkom med sex nummer premiäråret 2011.
  • Under 2012 har STYLEBY ökat utgivningstakten och kommer att utkomma med totalt åtta nummer.
  • Anmärkningsvärdt är att lanseringen av STYLEBY skett helt utan traditionella kampanjer – i stället satsade STYLEBY på att nå läsarna genom magasinets modechef Elin Klings egna kanaler.
  • Redan fem månader innan magasinet fanns bokade tusentals läsare en prenumeration.
  • Årsbudget på annonsförsäljningen överträffades redan med STYLEBYs tredje nummer.
  • STYLEBYs offciella TS-upplaga (Tidnings Statistik) för 2011 är 29 400 ex.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll