Gå till innehållet

Bong i strategiskt företagsköp: Trycker reklam på kuvertets insida

Företagsaffär

Kuvertföretaget Bong har ingått ett strategiskt partnerskap med Mailinside och har i anslutning till detta även förvärvat 18,75 procent av aktierna i bolaget.

Mailinside, ett franskt företag som grundades 2007, har uppfunnit ett nytt sätt att dra nytta av tidigare oanvända ytor på kuvertet för att skapa ett nytt reklammedium. Genom att trycka reklambudskap på insidan av kuvertet i kombination med en unik öppningsfunktion, Eazip, säger man sig adderar en ny dimension till direktmarknadsföring.

– Mailinside har utvecklat ett nytt smart sätt att göra reklam med kuvert som har potential att ändra hur man använder direktmarknadsföring, säger Anders Davidsson, vd och koncernchef för Bong i ett pressmeddelande.

Man ska nu använda hela sin säljorganisation för att sprida produkten till företagskunder över hela Europa

Läs mer

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll