Gå till innehållet

Björn Nerell är DM-branschens Branschpersonlighet 2012

Puls

Priset Årets Branschpersonlighet som delas ut av DM-branschens organisation Swedma gick i år till Björn Nerell. ”Branschen är oändligt tacksam för Björn Nerells insatser i direktmarknadsföringens tjänst och belönar honom därför med utnämningen Årets Branschpersonlighet 2012″ skriver man bland annat i sin motivering.

– Valet av Björn som Årets Branschpersonlighet känns helt naturligt, nästan som en underdrift. Få har betytt så mycket för en bransch över huvud taget, säger Eva-Lotta Laurin, vd på Swedma, i en kommentar.

Juryns motivering lyder: ”’The direct marketing guru of Sweden’ skriver Mikael Gullström, grundare av bland annat Nxt communication och One Media, i sin rekommendation av Björn Nerell på LinkedIn. Ingen kunde ha sagt det bättre. Björn har varit en frontfigur för och förespråkare av direktmarknadsföring sedan långt innan de flesta av oss ens kunde stava till dialog eller relation.

Björn Nerell grundade och drev en av branschens mest framgångsrika dm-byråer någonsin och har lärt upp i princip samtliga av ledarna av dagens mest tongivande dm-byråer. Branschen är oändligt tacksam för hans insatser i direktmarknadsföringens tjänst och belönar honom därför med utnämningen Årets Branschpersonlighet 2012.”

Jury är arrangören SWEDMAs styrelse. Till Årets Branschpersonlighet letar juryn efter en person som med mångårigt och konsekvent användande av dm-metodiken visat på en genomtänkt strategi som lett till mervärden och förbättrade resultat genom direkt kommunikation.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll