Gå till innehållet

Båstadgruppen tar in nytt externt varumärke

Båstadgruppen har lagt till skovarumärket GNL i sitt så kallade House of Brands där bolagets externa varumärken finns samlade.

Puls

GNL är mer av en löp- eller fritidssko och sägs ha en patenterad ”Glide’n Lock”-princip som skapar stötdämpning.

GNL kommer från skaparna av den banbrytande sulan från ON Running, framtagna i Schweiz och designade i Italien. Skorna är utrustade med adaptiva dämpningselement som rör sig i 360° tack vare speciella spår och luftkammare i mellansulan. Detta minskar stötar och mikropåfrestningar vid nedslag samtidigt som det säkerställer en smidig övergång till en energisparande frånskjutning, skriver Båstadgruppen i ett pressmeddelande.

– Vi är otroligt stolta över att kunna erbjuda våra kunder GNL – en unik produkt som förenklar livet för människor som går mycket, både i arbetet och i vardagen. Kombinationen av banbrytande teknologi och elegant design gör GNL till en perfekt partner för vårt sortiment, säger Helen von Segerbaden, Category Manager på Båstadgruppen.

I Båstadgruppens House of Brands samsas GNL med varumärken som PUMA, Björn Borg och Under Armour.

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll