Båstadgruppen lanserar flera av sina varumärken på nytt
Båstadgruppen har gjort en nylansering av bolagets fem egna varumärken som fått nya grafiska identiteter och ett förnyat bildmanér.

Nya logotyper och grafiska identiteter för Båstadgruppens egna varumärke.
Specifikt så gäller det Monitor, Top Swede, Matterhorn, South West och Guardio som alla har ”genomgått en totalrenovering av koncept, identitet och bildmanér”. Arbetet sägs markera ett betydande steg för Båstadgruppens strävan efter att stärka sin position som ett ”House of Strong Brands”.
– Vår ambition har alltid varit att leverera högkvalitativa produkter som möter våra kunders behov och förväntningar. Genom att förnya och stärka våra varumärken kan vi skapa starkare relation till våra användare och få dem att upptäcka hur bra våra produkter är, säger Niclas Brandshage, Marknads- och försäljningsdirektör för Båstadgruppen, i ett pressmeddelande.
Båstadgruppen har därmed lanserat ett omfattande arbete med varumärke och helhetsupplevelse då man häromveckan släppte sin nya webbplattform med modern teknik för produktvisning.
LÄS OCKSÅ: Båstadgruppen lanserar högteknologisk webbshop med 3D-funktioner