Båstadgruppen anställer två – marknads- och hållbarhetschef
Båstadgruppen har under våren anställt två tunga roller, det är Niclas Brandshage som har det övergripande ansvaret för försäljning och marknadsföring inom Båstadgruppen. Och så är det Henrik Tuomas i rollen som hållbarhetschef.

Niclas Brandshage och Henrik Tuomas är ny försäljnings- och marknadschef respektive hållbarhetschef på Båstadgruppen.
Niclas Brandshage kommer senast från Fiskarhedenvillan där han haft en liknande roll och dessförinnan var han på FM Mattson, där han säger att både upplägg och kunder påminner om hur Båstadgruppen arbetar.
Ska effektivisera försäljningen och förtydliga marknadsföringen
– Det kommer hända mycket hos Båstadgruppen framöver, dels så kommer vi effektivisera vår försäljningsmodell så det blir tydligare vem som är kunden och vem som är dedikerad kontaktperson för den affären. På några av våra större kunder idag har vi 3-4 säljare som jobbar med samma kund och det ska vi effektivisera, säger Brandhagen och fortsätter:
– Något annat vi jobbar mycket med är att tydliggöra Båstadgruppens erbjudande till kunderna, vi är en one-stop-shop oavsett om man behöver yrkeskläder, profilkläder, skor eller skydd på huvudet. Och nu ska alla våra varumärken få en tydlig identitet, där vi ska förklara vad respektive produktvarumärke står för. När kunden kommer till vår webbplats ska det inte finnas några tvivel om vad vi kan leverera och vad våra olika varumärken representerar.
Niclas nämner att det här är ett arbete som redan påbörjats och som man kommit en god bit på väg med, men att man nu ska ta ett rejält grepp framåt rörande paketering och visualisering av respektive produktvarumärke.
– Vi jobbar med vår reklambyrå för att få det här på plats och ska börja kommunicera ut det till kunderna. Vi kommer också att lägga mer resurser i våra olika kanaler, sociala medier, webbplats och så vidare.
Nu är man på plats och redo att växa – ”Kan öka omsättningen många gånger om”
Senaste åren har Båstadgruppen implementerat förändringar, byggt nytt lager, bytt affärssystem med mera och nu är man redo att skörda frukterna av det utvecklingsarbete som gjorts.
LÄS OCKSÅ: Båstadgruppens väg framåt – ska bli mer av en one-stop-shop
– Det finns en stor potential i företaget, nu har vi samma affärssystem och samma lager i Ängelholm som är toppmodernt och med de förutsättningar vi har nu så kan vi öka omsättningen många gånger om, säger Niclas.
Mässturné i höst
I höst ger man sig ut på en mässturné, där första stoppet var Nordic Profile Fair där man hade ny monter och visade upp hela sitt erbjudande med fokus på Matterhorn och Southwest.
Näst ut är A+A mässan i Düsseldorf slutet av oktober.
– Förutom våra kunder i Sverige så säljer vi även i hela Norden och flera europeiska länder, säger Niclas Brandhage, avslutningsvis.