Aviseras varumärke Återbära får ny grafisk profil – Mer glädje och mindre klimatångest

Miljömärkningen Återbära som Avisera lanserade 2017 får en ny grafisk profil och uppdaterad logotyp, genom ett samarbete med varumärkesbyrån Sensibar.
Återbära-märkningen finns idag tillgänglig på majoriteten av Aviseras produktsortiment och produkter som förpackningar, papperspåsar, återanvändbara kassar och trycksaker klimatkompenseras för.
Den nya ”färgstarka och uttrycksfulla profilen” ska skapa en mer lättsam miljökommunikation som motarbetar klimatångest och samtidigt sprida positivitet.
– Miljö- och klimatdebatten är mer närvarande än någonsin och vi vet nog alla att vi behöver agera nu om vi ska kunna motarbeta klimatförändringarna. Men det sista vi behöver är mer klimatångest, så med ÅterBäras nya profil ville vi sprida positivitet och påminna oss själva såväl som våra kunder om hur enkelt det faktiskt är att göra väsentlig skillnad, säger Daniela Lundgren, Brand manager, som drivit projektet hos Avisera.
Mer information och fler bilder hittar du här.