Arkitektkopia är ”en värld av trycksaker”


Arkitektkopias nya devis ”En värld av trycksaker” lanseras på nya webbplatsen. (skärmdump från arkitektkopia.se)
”En värld av trycksaker” är Arkitektkopias nya slogan som nu rullas ut i företagets kommunikation.
– Vi har genomfört ett strategiarbete för att bli tydligare med den stora bredd vi har i vårt erbjudande, säger Gunnar Duintjer, vd på Arkitektkopia i ett meddelande. Vi märker hur behovet av kommunikation och marknadsföring ökar i alla branscher samtidigt som tidshorisonten blir allt kortare. Många företag producerar allt mer på egen hand och här är vi en naturlig partner. Nu vill vi bli tydligare med bredden i vårt erbjudande och vår effektiva leverans.
Med det nya konceptet vill man få fram hur man senaste åren har utvecklat ett helt system för framtagande av design och original hela vägen via produktion till leverans och lagerhållning.
Reklambyrån BerntzonBylund har sedan en tid tillbaka jobbat strategiskt med Arkitektkopias kommunikationskoncept. Fokus säger man har legat på att tydliggöra den bredd Arkitektkopia har som helhetsleverantör och erfarenhet av att ”utveckla enkla, hållbara och värdeskapande lösningar för tryckt och digital kommunikation”.
Samarbetet har resulterat i en ny beskrivning av Arkitektkopia – ”En värld av trycksaker” – och man lanserar bland annat en ny mobilanpassad webbplats.
– Vi fungerar ofta som en extern resurs som kan hantera ett företags alla produktioner under ett helt år, och det ska vi bli duktigare på att kommunicera, avslutar Gunnar Duintjer.