
Ett glatt gäng på Forsa IF som får pengar till klubbkassan från Hudikprofil.
2022 var ett bra år för Hudikprofil, de ökade omsättningen med 25 procent upp till 17 miljoner kronor, vilket är nytt rekord för företaget. Det är också en tredubbling av omsättningen från där den låg när bolaget fick nya ägare för tre år sedan.
I början av 2022 förvärvade man Hultman Profil & Reklam och stöpte om det till Ljusdalprofil. Och så blev man utsedda till årets Rookie av kedjan New Wave Profile som man tillhör.
– 2022 blev företagets i särklass mest framgångsrika år med flera nyanställningar, många nya kunder och en omsättning på över 17 miljoner kronor, vilket är en ökning med drygt 25 procent jämfört med 2021. Det är också en tredubbling av omsättningen sedan ägarskiftet för tre år sedan. Vi är otroligt tacksamma gentemot alla våra kunder, återförsäljare och partners som gör vår resa möjlig, säger Hudikprofils vd Thomas Sandberg.
Satsar stort på det lokala föreningslivet
Man har också gjort en stor satsning på det lokala föreningslivet och under 2022 har man tecknat tolv samarbetsavtal med bland annat fotbollsföreningarna Forsa IF och Järvsö BK, samt Tunalids Ridklubb och Ljusdals BK.
– Vi ägs, verkar och sponsrar lokalt. Nu hoppas vi att ännu fler föreningar vill samarbeta med oss i framtiden och därför kommer vi att ge tillbaka ett sexsiffrigt belopp under 2023 till föreningslivet.
Forsa IF får 25.000 till klubbkassan
Först ut i den här satsningen är Forsa IF som köper och trycker alla sina föreningskläder på Hudikprofil och som nu får 25 000 kronor till klubbkassan.
– I HudikProfil har vi fått en lokal leverantör som tagit fram ett perfekt koncept för oss med klubbkvällar, egen webshop och eget tryckeri. Lösningen är uppskattad både av oss som förening och våra medlemmar, säger Lars-Göran Persson, Forsa IF.
Från rookies till framgångsrika enheter
– Det HudikProfil lyckats åstadkomma på bara tre år är helt fantastiskt, från Rookies till att idag driva två framgångsrika enheter, jag kan inte vara annat än mycket stolt över att de vill vara medlemmar i New Wave Profile, säger Camilla Fjordland, konceptansvarig New Wave Profile.
LÄS OCKSÅ: Hudikprofil blev årets rookie – nu slår de upp dörren i Ljusdal