All time high för Adwater 2022 – nu bygger man ut lokalerna
Bröderna Martin och Eric de Meijere som tillsamman driver Adwater ställde ut på Nordic Profile Fair och berättade där för Branschkoll om ett starkt 2022 och planerna framåt.

Martin och Eric de Meijere har lämnat ett fantastiskt 2022 bakom sig och är nu taggad på 2023 som sägs börjat bra.
– Vi kan ju börja med att säga att pandemin var skit. Vi installerade vår nya produktionslinje i oktober 2019, redo att gasa under 2020. Andra veckan i mars fick vi säga upp våra tre medarbetare, kvar blev Martin som var ute och jagade ordrar och jag som skötte produktionen. Men då var det tur att vi hade gjort investeringen annars hade det aldrig gått att sköta produktionen på bara en person, berättar Eric de Meijere.
”All time high”
2021 blev lite bättre för bolaget och 2022 blev riktigt bra, man har återanställt personal och nu håller man på att bygga ut bolagets lokaler i Gustavsberg i Stockholm.
– 2022 var helt fantastiskt, vi gjorde all time high och nästan dubblade vår omsättning mellan 2021 och 2022. Nu är vi fyra anställda och ska anställa två till i produktionen under högsäsong. Och så har vi börjat bygga ut vora lokaler i Gustavberg med 250 kvadrat till och så tittar vi på om vi ska göra fler maskininvesteringar, säger Eric de Meijere.
På sina vattenflaskor har bröderna tio arbetsdagar leveranstid något de menar är under branschsnittet, etiketterna trycker de själva vid små volymer eller vid expressleveranser, annars tar man hjälp. Förutom vatten säljer Adwater även energidryck, det är för närvarande en relativt liten del av omsättningen men sägs vara under tillväxt.
Adwater är en leverantör av vatten med bas i Gustavsberg, företaget drivs av bröderna Eric och Martin de Meijere, bolaget omsatte 9,4 miljoner kronor vid sitt senaste bokslut (2021-12).
Utöver Adwater driver bröderna även bolaget Svensk Glass där man bland annat är återförsäljare av SIA-glass och under mässan kunde man mer eller mindre bjuda på världspremiär av några nya smaker från SIA. Väldigt populärt båda bland besökare, andra utställare och en och annan redaktör på Branschkoll.

Eric De Meijere redo att sleva upp en kula glass, säkert av den helt nya smaken u0022Brynt smör och popcornu0022 som gick varm under hela mässan.