Gå till innehållet

Affärsmöjlighet: Upplevelsebolag byter grafisk profil

Puls

Det är resebolaget Apollo som gett sin logga ett litet ansiktslyft.

– Våra kunder kommer givetvis att känna igen oss men det ska synas att vi har blivit en starkare och mer modern aktör. Vi investerar mycket i att hitta nya, spännande resmål och i att erbjuda fler och olika typer av resor, säger Linda Almström, brand manager på Apollo, i ett pressmeddelande.

Långsiktig implementeringsplan

Apollo lanserar sin nya logotyp och grafiska profil nu, men har en långsiktig implementeringsplan.

– Vi är kostnadseffektiva och pragmatiska, därför kommer övergången till den nya profilen att ske successivt. Eftersom det handlar om en modernisering av varumärket så kommer de två versionerna av logotypen att kunna leva parallellt, säger Linda Almström.

I Apollos varumärkesportfölj ingår även Apollo Mondo och Apollo Sports. Även dessa konceptvarumärken omfattas av den nya grafiska profilen.

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll