Gå till innehållet

A-Com skapar nytt affärsområde kring analys, strategi, IT och kommunikation

Företagsaffär

A-Com förvärvar Resight och ActionBase – bildar nytt affärsområde kring CRM.

Efter affären äger A-com hundra procent av analysföretaget ActionBase samt beslutsstödsföretaget Resight.

Bolagen kommer att ingå i A-Coms nya affärsområde CRM tillsammans med relationsmarknadsföringsbyrån Trackster. Det nybildade affärsområdet erbjuder en helhetslösning inom CRM med kompetens inom analys, strategi, IT och kommunikation.

– Redan nu ser vi att den befintliga omsättningen för affärsområdet ökar med 30-35 MSEK under 2011, under samma period räknar vi med att resultatet påverkas positivt med runt 5 MSEK, säger Martin Hultqvist, vice VD för A-Com och affärsområdesansvarig CRM.

Förvärven skall godkännas av en extra bolagsstämma i A-Com AB vilken beräknas avhållas under slutet av oktober månad.

A-Com omsätter cirka 187 miljoner SEK och har cirka 130 medarbetare. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX (f.d. Stockholmsbörsens O-lista) sedan 1999

Om Resight

Resight är ett tjänsteföretag som erbjuder lösningar och konsulttjänster inom nästa generation av beslutsstödsprocesser samt kund- och marknadshantering. Vi utgår från affärsmöjligheterna mellan våra kunder och deras kunder.

”Jag har länge saknat ett företag med en helhetssyn på CRM och som kan leverera tjänster inom hela spannet från strategi till operativt genomförande” säger Staffan Magnehed, CRM-ansvarig Folksam på www.resight.se.

Webb: www.resight.se

Om ActionBase – Marketing Technology

ActionBase är ett konsultföretag inom operativ och analytisk CRM, vilket innebär att med hjälp av databasanalys och statistiska metoder hjälpa företag med stora kunddatabaser att effektivisera förvärv av nya kunder samt maximera livstidsvärdet av existerande kunder.

Webb: www.actionbase.se

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll